OGŁOSZENIA

Oszukana kobieta straciła 9 tysięcy złotych

Do gołdapskiej jednostki zgłosiła się kobieta, która oświadczyła, że telefonicznie skontaktował się z nią konsultant firmy, aby potwierdzić wniosek kredytowy, który rzekomo złożyła. Kiedy kobieta zaprzeczyła, aby miała starać się o pożyczkę, analityk finansowy ostrzegł, że prawdopodobnie kobieta padła ofiarą oszustwa i zaraz skontaktuje się z nią pracownik banku.

Po chwili z 37-latką skontaktowała się zatroskana pracownica banku, która zaproponowała swojej klientce doskonałe rozwiązanie. Aby pomóc w cofnięciu złożonego wniosku i zabezpieczenia jej oszczędności, konsultantka podczas rozmowy telefonicznej podawała dokładne instrukcje działania. Rzekoma pracownica banku była w posiadaniu danych wrażliwych mieszkanki powiatu gołdapskiego, co tym bardziej uśpiło czujność kobiety. Oszustka dysponowała jej numerem PESEL, dokładnym adresem zamieszkania czy też numerem dowodu osobistego. Te informacje uwiarygodniły rozmowę.

Ofiara przekonana o tym, że musi działać natychmiast, pod wpływem presji czasu wykonywała polecenia konsultanta podając trzy kody blik. Po zakończonej rozmowie kobieta zorientowała się, że z jej konta zostały wypłacone pieniądze o łącznej wartości 9 tysięcy złotych.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności!

Co zrobić w sytuacji, gdy odbieramy niepokojący telefon?

  • W pierwszej kolejności poprośmy o imię i nazwisko rozmówcy, po czym jak najszybciej się rozłączmy i zadzwońmy na oficjalny numer infolinii danej firmy lub banku.
  • Uważajmy też na to na jakich serwisach internetowych podajemy swoje dane osobiste.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazujmy danych wrażliwych nieznanym osobom. Rozważmy też opcję zastrzeżenia swojego numeru PESEL w wybranym systemie zastrzeżeń kredytowych.

KPP w Gołdapi

Fotowoltaika
Sauna
Ubezpieczenia
Alior Bank