OGŁOSZENIA

Fałszywy brat chciał 800 zł – czujny mieszkaniec Gołdapi udaremnił próbę wyłudzenia

Gołdapscy policjanci przestrzegają przed różnego rodzaju oszustwami i nieustannie apelują o zachowanie ostrożności. Jedną z popularnych metod przestępców jest wyłudzenie pieniędzy poprzez uzyskanie kodu BLIK. Mundurowi przypominają, aby zawsze potwierdzić tożsamość osoby, która zwraca się do nas z prośbą o pomoc finansową. Czujny mieszkaniec Gołdapi przechytrzył w ten sposób oszusta i nie dał się oszukać! 

Do gołdapskiej komendy zgłosił się 38-latek, który poinformował policjantów o próbie oszustwa oraz złożył zawiadomienie o przełamaniu zabezpieczeń do jego konta na jednym z portali społecznościowych. 

Zgłaszający oświadczył, że w sobotę (07.12.2024 r.) wieczorem otrzymał telefon od brata, który poinformował go, że właśnie otrzymał wiadomość z jego konta na portalu społecznościowym następującej treści: „Dasz radę podać mi blika? A ja Ci przeleję, bo chcę wypłacić 800 zł z bankomatu a już mam limit na wypłaty”. 

Brat zawiadamiającego wykazał się wzorową czujnością i zastosował się do jednej z głównych zasad apeli mundurowych. Mężczyzna natychmiast zadzwonił do brata, aby upewnić się czy aby na pewno to jego najbliższy zwraca się do niego z prośbą o pomoc finansową. W ten sposób czujny mieszkaniec Gołdapi przechytrzył oszusta i nie dał się oszukać. 

Zaskoczony telefonem brata 38-latek od razu zorientował się, że jego konto na portalu społecznościowym zostało „przejęte” przez oszusta. Mężczyzna natychmiast podjął kroki zmierzające do odzyskania dostępu do swojego konta i zmiany haseł dostępu. Okazało się, że przestępca włamał się na konto portalu społecznościowego 38-latka, a następnie podszywając się za niego wysyłał prośby o pożyczki do kilkudziesięciu znajomych. Na szczęście nikt nie uwierzył oszustowi i nie dał się naciągnąć. 

Przypominamy o dobrych nawykach w sieci!

Znajomy w potrzebie?

Jeśli znajomy lub z krewny prosi Cię o podanie kodu BLIK, upewnij się, że rozmawiasz z właściwą osobą. Najlepiej zadzwoń do niej i zapytaj, czy właśnie do Ciebie napisała. Jeśli znajomy nie odbiera, zapytaj go na czacie o coś, co wiesz tylko Ty i on lub zaproponuj, że zrobisz mu przelew na telefon BLIK. Nie wysyłaj kodu, dopóki nie potwierdzisz tożsamości drugiej osoby. 

Hasła dostępowe

Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzane hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Wprowadź podwójne uwierzytelnianie – wtedy dostęp do Twojego konta chroniony jest podwójnie: hasłem oraz kodem wysyłanym w SMS lub aplikacji uwierzytelniającej. 

Dokładnie sprawdź transakcję

Zawsze zanim potwierdzisz transakcję w swojej aplikacji, sprawdź podsumowanie. Zobacz tam kwotę, którą autoryzujesz oraz informację o sklepie, w którym dokonywany jest zakup lub bankomat, z którego wypłacane są pieniądze.

Pamiętaj!

Udostępnienie kodu BLIK osobie trzeciej może spowodować inicjację transakcji w naszym imieniu przez inną osobę – np. oszusta. Po akceptacji transakcji w aplikacji mobilnej banku dochodzi do jej realizacji i pobrania pieniędzy z konta. Tak więc podawanie kodu BLIK nieznanym osobom może doprowadzić do kradzieży środków z rachunku i utraty oszczędności. 

KPP w Gołdapi

Ubezpieczenia
Sauna
Naprawa Motorów
Alior Bank
Fotowoltaika