OGŁOSZENIA

60 mln zł kary dla Biedronki. Sieć wprowadzała w błąd co do kraju pochodzenia produktów

biedronka, sklep, market, zakupy, asortyment, spożywczak (6)

Właściciel sieci Biedronka wprowadzał konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw i owoców. Według UOKiK mogło to zniekształcić decyzje zakupowe konsumentów, w związku z czym Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 60 mln zł kary na spółkę Jeronimo Martins Polska.

Postępowanie zostało wszczęte w maju 2020 r. Inspektorzy porównywali informacje na sklepowych wywieszkach z tymi na opakowaniach zbiorczych lub jednostkowych oraz w dokumentach dostawy. Szczególną uwagę zwracali na owoce i warzywa, które były deklarowane jako polskie, a – jak czytamy istniało największe ryzyko podania błędnego kraju w przypadku np. ziemniaki, cebulę, kapustę, marchew, pomidory, jabłka, truskawki.

Jak informuje urząd, nieprawidłowości występowały w 27,8 proc. sklepów Biedronka skontrolowanych przez Inspekcję Handlową, czyli w 73 z 263 placówek.

Spółka Jeronimo Martins Polska już zapowiedziało odwołanie się od decyzji prezesa UOKiK. Biuro prasowe pisze, że spółka uważa ją za „nieproporcjonalną i dyskryminującą”.

Warto zaznaczyć, że to już nie pierwsza taka sytuacja, w której konsumenci są wprowadzani w błąd przez wielkie koncerny, dlatego fakt nałożenia kary wydaje się być dużym krokiem „naprzód” w kwestii wyeliminowania podobnych incydentów.